Cum returnez un produs

Aveți dreptul de a vă retrage din Contract, respectiv de a returna un Bun sau, în termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:


  • ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumparatorul comandă printr-o singurăcomandă produse multiple care vor fi livrate separat
  • ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese

Prin urmare, pentru a returna un produs, trebuie sa va asigurati ca nu ati depasit perioada legala de retur de 14 zile de la achizitie.

Pentru a beneficia de returul produselor in 14 zile, accesati sectiunea Retururi din contul de client si selecati comanda sau produsul pe care doriti sa il returnati, dupa care:


  • Completati motivul pentru care doriti sa returnati produsul;
  • Completati starea produsului pe care doriti sa il returnati (ex.: Produs defect, Produs sigilat, Produs desigilat);
  • Completati optiunea de retur (ex.: Schimb, Retur, Service).

Cererile de retur completate dupa 14 zile calendaristice nu sunt luate in considerare.


Returnarea produselor se face de catre client, pe cheltuiala acestuia, conform art. 13 alin. (3) si art. 14 din OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii.


Toti clientii MARELVI IMPEX S.R.L. care achiziționează produse comercializate pe site-ul demax.ro beneficiaza de deschiderea coletului la livrare. In cazul in care sesizati faptul ca produsul are defecte fizice cauzate de transport (ex.: lovituri, indoituri, sticla sparta etc), trebuie sa completati un proces verbal impreuna cu curierul si sa refuzati produsul. In acest caz, returul se va face pe loc si nu va implica nici un cost din partea clientului. In cazul in care clientul nu verifica produsul de fata cu curierul si receptioneaza un produs cu defecte fizice, va trebui sa suporte toate cheltuielile legate de retur, toate reclamatiile ulterioare fiind nule.



Pe scurt, pentru a returna un produs, trebuie sa urmati cativa pasi simpli:


  1. Completarea Cererii de retur din contul dvs, sectiunea Retur și trimiterea acesteia pe adresa de email suport@demax.ro cel târziu in a 14-a zi calendaristica de la data ridicarii/primirii produsului. Formularele completate dupa 14 zile calendaristice nu sunt luate in considerare.
  2. In urma completarii formularului, clientul are obligatia de a trimite produsul prin curierul agreat cu vanzatorul in maxim 48 de ore de la primirea numarului de inregistrare al returului;
  3. Va rugam ca in momentul expedierii, sa aveti grija la:
    • Mentionarea pe documentul de transport a numarului de retur (numarul comunicat in momentul completarii formularului de la punctul 1);
    • Atasarea obligatorie a facturii (copie) si certificatului de garantie al produsului (original) ce urmeaza a fi returnat.

 

Inainte de a trimite produsul, va rugam sa va asigurati ca pe colet este aplicata o eticheta care sa contina urmatoarele informatii:

 


Expeditor: Nume Prenume
Adresa: Strada, Nr., Oras, Judet
Destinatar: S.C. Marelvi Impex S.R.L. - Departament Service
Adresa: Oras Chitila, Sat Rudeni, Strada Macului nr. 9, Judetul Ilfov
Numar Retur: ***(numarul comunicat in momentul completarii formularului de la punctul 1)

INLOCUIRE SAU RETUR BANI

In functie de optiunea cumparatorului, contravaloarea produselor returnate se poate folosi pentru achitarea altui produs sau se poate returna in termen de maxim 30 de zile de la primirea produsului de catre S.C. MARELVI IMPEX S.R.L., in contul indicat la completarea formularului.



CONDIȚII DE ACCEPTARE A RETURULUI:


  • Produsele pe care la returnezi să fi fost achiziționate de pe siteul www.demax.ro aparținândsocietății MARELVI IMPEX S.R.L.
  • Produsele pe care le returnezi trebuie să fie în aceeași stare în care le-ai primit. Asigură-te ca produsul nu este protejat de parole setate de tine șică ai șters eventualele conturi pe care le-ai definit, astfel încât produsul să nu contina nici o data cu caracter personalsi sa poată fi adus la versiunea inițială de software;
  • Returul se face cu etichetele inițiale intacte, certificatul de garanție în original (dacă a fost emis de producător/ distribuitor) și toate documentele cu care a fost livrat produsul.
  • Produsul trebuie să fie însotit de accesoriile/cadourile cu care a fost livrat.
  • Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le returnezi pe toate, asigură-tecă doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
  • Nu se acceptă produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice / electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.
  • Nu se acceptă returul dacă ai dezinstalat sistemele de operare sau alte programe existente la livrare, dacă produsele au licențe OEM activate sau dacă ai dezinstalat sistemele de operare sau alte programe existente la livrare.
  • Daca in coletul de retur se afla produse diferite fata de cele din formularul completat, dupa verificarea pachetului de catre curier, preluarea va fi refuzata.
  • În cazul electrocasnicelor mici, dacă acestea au fost desigilate și testate de către client, trebuie returnate curățateși igienizate, pentru ca returul să fie acceptat.
  • Produsele returnate care prezinta ambalaje deteriorate sau incomplete, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, ne rezervam dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o suma din valoarea produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse, care sa acopere taxa pentru readucerea in stadiul initial a produsului (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand.
  • De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri (returnari repetate).

Nu se pot returna produse aflate in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:


  • Produsele de ingrijire personala pot fi returnate doar daca sunt sigilate si nefolosite.
  • Produsul a fost adus pe "comanda speciala" (COMANDA SPECIALA este definita ca fiind lista de produse comandata de catre Beneficiar si care nu se afla in stocul uzual al Furnizorului dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati de parti. Furnizorul il va informa pe Beneficiar daca oricare dintre produsele comandate constituie Comanda Speciala.)
  • Etichetele de identificare sunt deteriorate sau lipsesc;
  • Aparatele de aer conditionat care au fost montate, masinile de spalat fara elementele de siguranta si transport, aparatele de bucatarie care au fost folosite, masinile de calcat care prezinta urme de utilizare (zgarieturi pe talpa, urme de calcar, etc.),
  • Aspiratoarele care au fost folosite, aparatele de bricolaj care au fost utilizate;
  • Renuntarea la cumparare in termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier. Produsele cumparate de la punctul de lucru al S.C. MARELVI IMPEX S.R.L. (respectiv, din magazinele Practic electrocasnice sau direct din depozitele MARELVI IMPEX S.R.L.) sau dela personalul propriu al societatii S.C. MARELVI IMPEX S.R.L. nu se pot considera ca reprezinta obiectul unui contract la distanta.

IMPORTANT!!


Daca returul a fost refuzat pentru unul dintre motivele enumerate mai sus sau daca clientul a expediat produsul fara a obtine in prealabil numar de retur sau a expediat produsul prin alt serviciu de curierat decat cel agreat, costul transportului inapoi catre cumparator se va face pe cheltuiala acestuia.

Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice.